Guru Hina Pasukan Keselamatan Terima Padah


cikgu1

“Kerana mulut badan binasa” – Itulah yang berlaku kepada seorang guru yang tidak fikir secara waras sehingga sanggup menghina pasukan keselamatan Malaysia yang bergadai nyawa untuk mempertahankan tanah air Sabah daripada pengganas. Kata-kata yang dikeluarkan di media sosialnya (facebook) sangat tidak boleh diterima lebih lagi dia seorang guru!

cikgu3

Dia begitu terang-terangan melakukan penghinaan di facebook dengan berulang kali seolah-olah ingin menarik perhatian ramai. Adakah dia fikir orang ramai akan suka? Adakah dia mahu menjadi perhatian ramai dalam sekelip mata? Apa tujuan dia buat begitu? Adalah tidak bijak bagi seorang guru yang sepatutnya menanamkan sikap patriotisme dalam kalangan murid-murid tapi sebaliknya tidak memahami apakah nilai patriotisme yang sebenar-benarnya.

cikgu4

Sebagai insan yang bergelar guru, kita berasa amat malu dengan adanya orang yang telah mempalitkan profesion mulia ini dengan tanggapan buruk dari masyarakat umum. “Kerana nila setitik, rosak susu sebelanga”. Selepas ini menjadi tanggungjawab kita untuk membersihkan semula gelaran mulia “guru” ini kepada umum dengan jawapan yang bernas bagi menjawab isu terbaru ini.

Inilah padah yang diterima kerana tidak berfikir sebelum buat sesuatu,

kenyataan akhbar dari KPM

* p/s – Kita berharap agar guru tersebut menyesal atas tindakannya & memohon maaf. Sentiasa berhati-hati menggunakan media sosial.

4,159 total views, 1 views today